Spierpijn als trainer? Pas op je lijf!

Wij trainers cijferen ons zelf altijd als eerste weg, we vangen bijna alles en zullen niet zo snel aangeven dat we ergens last van hebben.. Maar eigenlijk is dat helemaal niet goed! Elke keer maar spierpijn hebben is niet echt een goede oplossing.. Of wel?

Heb jij wel eens spierpijn als trainer? Nooit? Mazzelaar ben je dan! Ik heb nu al 2 weken heftige spierpijn en merk dat we toch wel eens beter op ons lijf mogen passen. Want pijn in de spieren is niet erg, zolang het in een een zekere mate is. Maar soms is die pijn zo intens heftig, dat het bijna niet meer gezond is.

Waar trek je de lijn, wanneer is het niet meer verantwoord?

Want we proberen er voor te zorgen dat onze kinderen een beetje veilig sporten, weinig blessures krijgen en sterke kinderen zijn. Maar hoe goed zorg jij voor jezelf? Eet jij voldoende, drink je goed tijdens het lesgeven? Til je elke week kinderen die misschien wat aan de zware kant zijn, of let je er goed op hoe je je les indeelt?
Het zijn allemaal vragen waar je vast niet altijd bij stil staat, maar eigenlijk wel zou moeten staan.

Heb jij wel eens te veel spierpijn?

En zo ja, hoe pak je het dan aan? Pas je je planning een beetje aan, ben je creatiever met onderdeeltjes of blijf je gewoon het zelfde doen? Het is in ieder geval goed om er even bij stil te staan, wat is goed voor je lichaam en wat is er minder goed voor je lichaam. Zorg dat het goede in balans staat met het minder goede, een kleine compensatie zal je lichaam gaan waarderen later!

Nu weet ik best dat de eerste weken het ergst zijn, maar lieve trainers, pas alsjeblieft goed op je lichaam! Je hebt er namelijk maar 1!

xx Froukk

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.