Updates

My road to; Fit worden ~ Streng voor mezelf zijn

Me againHet is Maandag en 1 keer per 3/4 weken probeer ik jullie op de hoogte te houden van mijn voortgang tot een fit lijf.
Ik ben nu 16 weken geleden geopereerd en mijn lichaam heeft erg lang stil gestaan.. Om me weer goed in mijn vel te voelen had ik een aantal doelen gesteld; 5 dagen per week de dag starten op de wii (balanceboard), minder vlees eten, 2 liter water op een dag extra drinken, meer fruit!!, Vroeger op bed!, elk weekend Fietsen/Wandelen of iets anders actiefs! en de buikspier app volhouden. Hoe gaat het met deze doelen en ben ik streng genoeg? Nou, dat ga ik je nu vertellen:

Oke, 2 weken terug was ik op vakantie, dat was voor mij natuurlijk de ideale tijd om mijn eetpatroon aan te pakken.. NOT. Nee deze hele week ging het wat minder qua goed eten. Ook wii-en was geen optie. Hierdoor werd ik noodgedwongen gepusht naar het moment dat ik weer thuis was. En dat was een week geleden.
Ik had van Rinette wat lekkere receptjes gekregen en ging daarmee aan de slag! Het roer ging om en ik vertel je hoe het nu gaat!

Passieve doelen:

* Waterdrinken

Oke, waterdrinken blijft een issue, maar ik kan inmiddels zeggen dat dankzij de tips van de vorige keer ik nu 1 liter meer water drink dan normaal. Het is niet veel (I know) maar ik ben blij dat ik dat consequent volhoud nu al een dikke week! Het doel is daar gaande de periode een halve liter bij te doen en dan in oktober op 2 liter te zitten! Ik denk dat ik dat nog voor December wel in mijn ritme heb 🙂

* Meer fruit eten

Dit gaat oprecht goed! Ik denk dat ik in de afgelopen week 2 trossen DSC_0391bananen, 750 gram aardbeien, 1 meloen, een tros druiven en 5 appels heb gegeten. Mijn lichaam weet niet wat hem overkomt en mijn darmen moeten dan ook erg wennen! Maar ik vind het super lekker! (Nu ik dit typ eet ik een bananen-ei pannenkoek met kaneel)
Ik merk wel dat ik erg moet wennen aan het nieuwe ontbijten en lunchen. Ik heb nog veel snack aanvallen maar daar heb ik nu van die bananenchips voor en een beste slok water.. Het schijnt dat je lichaam hier aan moet wennen!

* Minder vlees eten

Het klinkt misschien wel allemaal zo positief, maar ook dit gaat goed! Afgelopen week heb ik 1 keer vlees gehad en dat was vis! Ik merk dat ik het vlees helemaal niet mis eigenlijk. Het gaat me goed af en ik geniet van de simpele gerechten. Wel merk ik dat ik niet creatief ben en mezelf nog wat meer moet ontplooien op dat gebied.

Actieve doelen:

* Elke ochtend een wii-workout

Oke, Dit doel ga ik aanpassen. Het zal in de toekomst wel haalbaar zijn om het 5 dagen per week te doen, maar op dit moment gewoon absoluut niet. Bij de fysio train ik hard, Dit moet ik thuis nu ook oen. Door dat elke training me nu spierpijn geeft heb ik besloten het eerst op een maximale van 3 keer per week te houden. Maandag, woensdag en vrijdag. Wel is dit afhankelijk van hoe ik me voel. Vandaag heb ik bijvoorbeeld nog veel pijn van de zaterdag werk avond. Dus kies ik er voor om alleen even buikspieren te trainen en te fietsen.

DSC_0327* Elk weekend iets actiefs!

Ik heb besloten dat de winkels die in het centrum liggen prima op de fiets gedaan worden als ik kleine boodschappen ga doen. Hierdoor heb ik dit weekend al een 3 kwartier gefietst, want ja snel fietsen lukt nog niet echt.
Wandelen is nog niet mijn vriend, dus dat sla ik liever nog over. Maar het fietsen gaat goed! Nu de conditie nog 😉

* Buikspieren app volhouden

Ik denk niet dat ik dat ooit nog ga volhouden. Ik heb hem zelfs al verwijderd van mijn telefoon. Misschien was het niet de goede app. Ik heb geen idee maar het werkt en wil niet bij mij. Opzoek naar een andere!
Heb jij een goede buikspieren app? – Let me know!!

* Vroeg op bed.

De olympische spelen zijn in volle gang. En door het tijds verschil snap je wel dat ik de hele avond op de bank voor de buis zit om sport te kijken. Dat vroege slapen gaat dus dramatisch. Ik denk dat ik afgelopen week op zijn vroegst om 01.30 ging slapen. Niet goed, maar het zijn de Olympische spelen. Who cares!
Na de OS ga ik dit gewoon opbouwen, dus het komt helemaal goed! Ik slaap wel uit tot uiterlijk 10.00 dus krijg in elk geval genoeg slaap.

Zo! het gaat best goed op dit moment. Trainingen is nog wat zoekende, maar ook dat komt op gang. Die knie is gewoon een lastige en maakt het qua trainen gewoon moeilijk.

Ik zeg ga zo door! Mocht iemand zich vervelen en met me te fietsen willen, graag 🙂 Daar heb ik wel zin in!

xx Froukk

2 reacties

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.