Health

Blessure gevoelig, hoe ga ik daar mee om?

Helaas ben ik niet gezegend met een blessure vrij lichaam. Vandaag deel ik hoe ik daar mee om ga.

Het is nu eenmaal niet makkelijk als je “wederom” een blessure op loopt, Mensen snappen niet dat je nog wilt sporten en vinden het raar dat je niet “gewoon” stopt. Toch is dat geen optie, maar wel vervelend om te horen. Hier mijn tips.

  • 2 oren!
    Je hebt 2 oren. Bij het ene oor gaat het er in, bij het andere oor gaat het er weer uit. Doei commentaar! De beste reactie is geen reactie, niet luisteren en niet op in gaan. Gewoon weg laten varen en niet meer naar om kijken
  • Jij weet beter.
    En dat is oprecht zo. Jij weet echt beter, je sport niet om blessures te krijgen. Je sport omdat jij er een reden voor hebt. Dit kan zijn omdat je wilt afvallen, bewegen of het gewoon super leuk vind. En tja, een ongeluk zit in een klein hoekje.
  • Blijf rustig.
    Een blessure is rot, absoluut. Maar door te flippen kom je niet verder. Eerste 3/4 uur mag je panieken, boos zijn en emotie tonen, daarna moet je beginnen met de knop om te zetten. Een positieve minste geeft je gewoon meer ruimte!
  • Contact hulpdiensten.
    Bij ernstig letsel is een ziekenhuis vaak nodig. In dit geval bedoel ik niet dit soort hulpdiensten.
    Ik bedoel een Fysiotherapeut, een chiropractor, een manueel therapeut of iets dergelijks. Iemand die je verzekering betaald om jou lichaam heel te krijgen.

” Een blessure is nooit leuk, maar het leert je enorm veel!”

  • Blijf bewegen!
    Elk stukje beweging is meegenomen. Zeker bedrust is niet meer de oplossing. Probeer licht te bewegen en je lijf actieve rust te geven. Hierdoor stimuleer je nog wel de bloedsomloop (sneller herstel) maar ga je niet over je pijngrens heen.

Door deze tips actief te houden, zorg ik ervoor dat ik elke keer sterker terug kom. Een blessure zit in een klein hoekje en daar kun je nu eenmaal niets aan doen.

xx Froukk

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.